Studija: Konzumiranje hrane bogate omega-3 masnim kiselinama smanjuje rizik od smrti za 33%

Konzumiranje hrane bogate omega-3 masnim kiselinama smanjuje rizik od smrti. I to od bilo kojeg uzroka za otprilike 33 posto. Pokazala je studija objavljena u Journal of Clinical Lipidology. Studija je također otkrila da su razine omega-3 masnih kiselina u krvi bolji pokazatelj rizika. I to od smrti od bilo kojeg uzroka od kolesterola.

Istraživači ove studije izmjerili su razinu kolesterola u serumu. Potom razinu eikozapentaenske kiseline (EPA) i dokozaheksaenske kiseline (DHA) omega-3 masnih kiselina kod 2500 ljudi. I to kako bi utvrdili rizik osobe od razvoja određenih bolesti. Svi sudionici te studije nisu imali nikakvu krvožilnu bolest kada je studija započela.

Iako su se istraživači uglavnom usredotočili na ukupnu smrtnost ili smrt iz bilo kojeg uzroka. Detaljnije su promatrali smrt zbog krvožilnih bolesti, raka i drugih uzroka. Štoviše, izvijestili su o povezanosti između razine omega-3 masnih kiselina i rizika od pojave krvožilnih bolesti. Sudionici studije bili su u dobi od 66 godina. Istraživači su ih pratili zbog ishoda bolesti sve do oko 73. godine. Također su uzeti u obzir i drugi čimbenici koji bi mogli utjecati na ishode.

Povoljni zdravstveni učinci

Nalazi studije pokazali su da su veće razine EPA i DHA povezane s manjim rizikom od pojave krvožilnih bolesti, srčanih bolesti i moždanog udara. Nadalje, to se najviše očitovalo kod smrti od svih drugih uzroka, što ukazuje na to da povoljni zdravstveni učinci EPA i DHA na tijelo nisu ograničeni na jedan patološki proces, poput nakupljanja plaka u arterijama.



“Kada su početne razine kolesterola u serumu zamijenjene indeksom omega-3 u istim multi-varijabilnim modelima, prvi se nije značajno povezao s bilo kojim praćenim ishodima, dok je potonji bio povezan s 4 od 5 procijenjenih ishoda”, objasnio je William Harris, vodeći autor studije.

Ostale zdravstvene koristi omega-3 masnih kiselina

Omega-3 masne kiseline su neophodne masti koje se mogu dobiti samo iz prehrane, jer ih tijelo ne može proizvesti. Postoje tri najvažnije vrste omega-3: alfa-linolenska kiselina (ALA), DHA i EPA. ALA se primarno nalazi u biljkama, dok se DHA i EPA primarno dobivaju iz životinjske hrane i algi. Neke od namirnica koje su odličan izvor omega-3 masnih kiselina uključuju masnu ribu, riblje ulje, lanene sjemenke, chia sjemenke, laneno ulje i orahe. Omega-3 masne kiseline pružaju brojne zdravstvene koristi. Ispod su navedene neke od zdravstvenih prednosti omega-3 masnih kiselina.

Poboljšava mentalno zdravlje – Studije su otkrile da konzumiranje omega 3 može pomoći u sprječavanju depresije i tjeskobe, a EPA je najučinkovitija. Također mogu spriječiti mentalni pad i Alzheimerovu bolest u starijoj dobi.

Pojačava zdravlje očiju

DHA može pomoći u borbi protiv makularne degeneracije, što može uzrokovati oštećenje vida i sljepoću.

Potiče rast i razvoj mozga kod dojenčadi – konzumiranje omega-3 masnih kiselina tijekom trudnoće uzrokuje da dijete ima veću inteligenciju, bolju komunikacijsku i socijalnu vještinu, manje probleme u ponašanju, smanjeni rizik od kašnjenja u razvoju i smanjeni rizik od ADHD-a, autizma i cerebralne paralize.

Bori se protiv upale – Omega-3 mogu smanjiti kroničnu upalu, što može pridonijeti bolestima srca, raku i drugim bolestima, smanjujući proizvodnju molekula i supstanci povezanih s upalom. (Povezano: Snažna uloga masnih kiselina omega-3 u prevenciji bolesti upale: stručnjaci govore.)

Podržava zdravlje kože – Omega-3 masne kiseline DHA i EPA mogu pomoći održavanju kože zdravom. DHA doprinosi zdravlju staničnih membrana koje čine veliki dio kože, a zdrava stanična membrana dovodi do mekane, vlažne, podatne i kože bez bora. S druge strane, EPA hidratizira kožu, sprječava prerano starenje kože i bori se protiv akni.